вторник, 6 октомври 2009 г.

Средиземноморската диета намалява депресията

Хората, които се подлагат на средиземноморската диета, богата на зеленчуци, плодове, ядки, пълнозърнести храни и риба е по- малко вероятно да бъдат депресирани, открил испански учен. В изследването са взели участие 11 000 души. Резултатите установили, че за тези от тях, които следват средиземноморската диета, рискът от депресия е значително по-малък в сравнение с останалите, чиито режим съдържал само някои елементи на средиземноморската диета. Причините кои точно са хранителните елементи на диетата, помагащи за намаляването на депресия са неясни, обясняват учените от университета в Навара, Испания. Проучването, публикувано в списанието " Archivos de Psiquiatría General" има за цел да открие доказателства за ползата от средиземноморската диета върху здравето на хората. Диетата понижава риска от различни заболявания като диабет, астма и рак. Хранителният модел е разработен на базата на по-нисък процент на мастни киселини, умерен прием на алкохол и млечни продукти, ниска консумация на месо, която трябва да се замени със зеленчуци, зърнени храни и риба. Данните сочат, че рискът от депресия при хората е намалял с 30%.

Няма коментари:

Публикуване на коментар